vrijdag 17 juni 2011

lipdub RuG en QueensUniversity

Momenteel zijn veel universiteiten zichzelf enigszins aan het promoten dmv een lipdub. Een bestaand lied wordt geplaybacked en je probeert de sfeer op jouw Uni weer te geven. Mijn dochter Jennifer studeert aan de RuG en heeft afgelopen jaar 4 maanden gestudeerd aan de Queen's University in Kingston, Ontario, Canada. Bij de Universiteiten hebben nu een lipdub op YouTube staan.

Ik kan er niets aan doen, als ik al die vrolijke, jonge mensen zie, schiet ik vol. Ik weet dat het studenten niet altijd over rozen gaat, maar ik weet ook dat het een fantastische tijd in hun leven kan zijn.

4 opmerkingen:

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Lieve Brigitta,

De Universiteit van Groningen heeft het erg leuk gedaan; wàt een werk zit daarin! De strijkplank muzikant is leuk gevonden op het eind...

Fijn Vaderdag weekend en liefs,

Mariette

Jennifer zei

Wat ik erg grappig vind, is dat je duidelijk het verschil tussen Nederlandse (europese?)en Noord- Amerikaanse universiteiten ziet. In de libdub van de RuG promoot iedereen zijn clubje BUITEN de uni (AEGIR, ESN, Unitas, Albertus Magnus etc) terwijl ze in het filmpje van Queen's allemaal gekleed zijn in Queen's kleding, alle clubjes bestaan daar binnen het universitaire verband.

Marja zei

Hoi Brigitte,
Ben jij dezelfde die schuin tegenover mij zat afgelopen zaterdag?
Bedankt voor je compiment op mijn blog en voor wat een workshop betreft: ik vind het prima om het een keer uit te leggen hoor.

G-STYLE zei

Hallo Brigitta,

natuuuuuurlijk kom ik een keer bij je , aanstaande maandag ga ik naar Agnes, misschien kan ik daarvoor bij jou komen , ben je s'ochtends thuis ?

Groetjes Gea