woensdag 29 juni 2011

Post uit Australië

Kom ik maandagmiddag thuis van de kapper, ligt er een brief met luchtpoststempel op de tafel. Er gaat geen lichtje bij me branden. Ik draai de enveloppe om en zie een adres in Australië, er gaat nog steeds geen lichtje branden. Maar ondertussen brand ik natuurlijk wel van nieuwsgierigheid.

Na de eerste regels wordt het me duidelijk; nog niet zo lang geleden heb ik me aangemeld op een site om ouderwetse penvrienden te vinden en Jo heeft er op gereageerd.
Heerlijk vind ik het om echte post te krijgen en te versturen en ik ga straks lekker aan de slag met een brief naar Jo en naar mijn vriendin in Wales want die heeft ook al veel te lang niets van mij vernomen. Ook stuur ik mijn dochter tegenwoordig regelmatig een kaartje, soms met een artikel erin dat ik gelezen heb en waarvan ik weet dat zij het zal waarderen, soms zomaar met wat ditjes en datjes.

Ik zou het heerlijk vinden om nog meer "ouderwetse" penvriendinnen te hebben om mee te schrijven, dus mocht iemand die behoefte ook hebben, laat het mij maar weten :-)

4 opmerkingen:

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Lieve Brigitta,

Ja, post is altijd iets leuks geweest. Als er iemand gepend heeft dan ben ik het wel. Zo'n 500 brieven per jaar... met alles erop en eraan. Mooi brief papier, stickers (romantische) en nog bijzondere postzegels besteld ook altijd en dan wegsturen. Nu gaat bijna alles electronisch maar het is niet hetzelfde.
Geniet dus van je pennevruchten; letterlijk en figuurlijk!

Liefs,

Mariette

Home and Lifestyle zei

Door de komst van de pc is het schrijven van een brief naar de achtergrond verschoven, maar nog steeds is het leuk om een verrassing in je brievenbus aan te treffen.

Ik denk dat ik mijn penvriendin vlakbij Parijs maar weer eens een brief ga sturen, dat is al heel lang geleden!!

Erg leuk dat je in Australië een penvriendin hebt gevonden, ben benieuwd hoe het klikt en verloopt!

Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Lenet zei

Super leuk! Gewone post is ook leuk,Ik ben zelf alleen helaas niet consequent genoeg om het vol te houden.

Tanja zei

Hallo Brigitta, leuk dat jij mijn 100ste volger bent geworden. Ik ga jou ook volgen, mooi dat ik de 25e ben bij jou.

Ik wens je veel lees en kijkplezier op mijn blog.

Tot ziens
Lieve groet
Tanja