zaterdag 8 oktober 2011

Eerst Canada nu Zuid Afrika / First Canada now South Africa

Na Canada nu Zuid Afrika / After Canada it's South Africa



Een aantal van mijn lezers zal zich vast nog wel herinneren dat mijn dochter vorig jaar 4 maanden in Kingston, Canada gestudeerd heeft. Een paar weken geleden kwam ze met de mededeling dat de hoogleraar die ze had voor haar masterthese een plek voor 1 student had in Stellenbosch, Zuid Afrika en dat er naast haar nog 1 andere kandidaat was en dat ze dit toch wel wilde proberen. Maandagochtend had ze haar gesprek en in de loop van de middag kwam het sms-je. Ze had de plek!!
Ik vind het fantastisch, doodeng, maar fantastisch. In februari gaat ze heen om er 5 maanden te blijven, wat een kansen, wat een ervaringen en wat een voorpret. Ik ben zo ongelooflijk trots op die dame en kan me nu al verheugen op al haar verhalen.
Last year my daughter went to Kingston Canada for 4 months on a student exchange program. She's finished her Bachelor now and is getting on with her Master. The professor who is her mentor has a research place available in Stellenbosch South Africa and besides my daughter there was one other candidate for this place. My daughter decided she was going to give this a try and went for an interview on Mondaymorning. Later that afternoon she texted me: I've got it!!
I'm so proud and excited, scared too, but mainly proud and excited. What a fantastic opportunity, so much to learn, so much to discover, so much to look forward to!!! So in Februari we will be off to the airport again to say goodbye for 5 months. Fortunately we have email and S.kype.

5 opmerkingen:

It's me zei

Wat geweldig voor haar.......en natuurlijk maak je je zorgen als moeder.......liefs dikke knuffel van mij...xxx..

Anoniem zei

Wat een leuk nieuws! Dat worden geweldige ervaringen voor haar en voor jou ook, want je krijgt alles uit de eerste hand mee. Gefeliciteerd!

methartzielvansil zei

Waw-gaaf en heftig tegelijk! Wat een stoere griet met lef-ik zou niet goed worden als mijn "enige" zou gaan. Maar ik zal wel moeten. Je moet ze laten gaan-vroeg of laat. Lieve groet met hart&ziel van Sil.

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Lieve Brigitta,

Wow, dat is een éénmalige kans en dat zal haar hele leven beïnvloeden! Wij waren in Stellenbosch n.a.v. een Congres waar mijn man lezingen gaf in Pretoria en erna nog wat bedrijven bezocht. Het was ontzettend mooi. Jammer dat ze er niet in november is als de prachtige Jacaranda's in bloei staan... Maar evengoed, het is er erg mooi en waar ze heen gaat is ook een bekend wijngebied.
Jullie mogen beiden trots zijn!
Liefs,

Mariette

Brendaxx zei

Wat een geweldige kans!! Gefeliciteerd :)